Demontáž přepážky u užitkových vozidel

Zákaz odpočtu DPH u osobních automobilů byl zrušen novelou č. 87/09Sb., z. o DPH s účinností od 1.4.2009. S účinností od 15.9.2009 novelizovalo ministerstvo dopravy vyhlášku č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích vyhláškou č.283/2009 Sb a zrušilo povinnost oddělovat vozidla, která konstrukcí vycházejí z osobního automobilu kategorie M1 přepážkou a zrušilo u těchto vozidel podmínku zajištění bočních oken.

Do 15.9.2009 bylo možné legálně odstranit přepážku z tzv. lehkého užitkového vozidla pouze za předpokladu provedení přestavby na osobní automobil kategorie M1 vyznačené v technickém průkazu vozidla. Ačkoliv odstranění mřížky bylo spojeno s přestavbou nejednalo se z pohledu z. o DPH o zdanitelné plnění s povinností přestavbu dodanit. V souvislosti s daní silniční se přestavba z N1 na M1 promítne až ve zdaňovacím období 2010 (tzn. za celé období 2009, ve kterém proběhla přestavba, se bude vozidlo vykazovat jako N1).

Od 15.9.2009 lze demontovat u vozidel přepážku bez přestavby a tedy nutnosti zápisu v TP, avšak vozidlo zůstane z hlediska silniční daně zařazeno v kategorii N1 V této suvislosti je třeba upozornit na skutečnost, že takto lze demontovat přepážku pouze v případě, že na výrobním štítku vozidla je uvedena typová homologace osobního automobilu a je vybavena doplňkovým výrobním štítkem z druhého stupně výroby- pozná se v TP. U vozidel homologovaných v prvovýrobě bude nutné stanovisko výrobce, příp. dovozce. Vozidla kategorie N1 homologovaná podle starší evropské směrnice postrádají některé konstrukční prvky a odstranění mřížky by byl proces nejen časově, ale i finančně velmi náročný.

2 Reviews

  1. Nope, I will never believe using a dishwashing detergent is more harmful to my car’s paint than to my plate’s finish!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *